Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Vesna Leskošek
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
- Poznavanje in razumevanje makrostrukturnih in mikrosocialnih dejavnikov prehodov v odraslost v primerjalni perspektivi.
- Poznavanje in razumevanje dejavnikov družbene neenakosti in socialne izključenosti mladih.
- Podrobno poznavanje različnih fenomenov, povezanih z neenakostjo: šolski osip, dolgotrajna brezposelnost mladih, revščina mladih, kriminal mladih, mladi s posebnimi potrebami.
- Usposobljenost za antidiskriminatorno in kritično refleksivno prakso socialnega dela z mladimi.
- Usposobljenost za opolnomočenje mladih z manj priložnostmi in ustvarjanje sprememb v skupnosti v smeri večje enakosti.
Vsebina predmeta:
- Razlike med različnimi skupinami mladih in njihovih prehodih v odraslost v Sloveniji in Evropi.
- Trendi prehodov in dejavniki neenakosti v izobraževanju, zaposlovanju, stanovanjski in družinski emancipaciji.
- Makro- in mikrostrukturni dejavniki prehodov in neenakosti.
- Blaginjski sistemi.
- Mladi z manj priložnostmi.
- Vpliv socialne izključenosti na življenjske poteke.
- Podporni konteksti in viri (neformalni, formalni vladni in nevladni).
- (Osebna) resilientnost in njeni dejavniki.
Temeljna literatura:
Dekleva, B. (2010). Mladinsko prestopništvo v Sloveniji v mednarodni primerjavi. Socialna pedagogika, 14, 4, 383-404.
Furlong, A. (ur.). Handbook of Youth and Young Adulthood. Abingdon: Routledge.
Lopez Blasco, A., McNeish, W., Walther, A., ur. (2003). Young people and contradictions of inclusion – Towards integrated transition policies in Europe. Bristol: The Policy Press.
Rakar, T., Boljka, U. (2009). Med otroštvom in odraslostjo: Analiza položaja otrok in mladih v Sloveniji. Ljubljana: Urad za mladino, IRSSV.
Ule, M., Kuhar, M. (2003). Kakovost življenja otrok in mladostnikov v Sloveniji: študija problema osipništva v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Ule. M., Rener. T., Mencin Čeplak. M., Tivadar. B. (2000): Socialna ranljivost mladih. Maribor: Aristej.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Aktivno sodelovanje 5,00 %
Projektna naloga s predstavitvijo 10,00 %
Pisni izpit 85,00 %
Delež v %:Aktivno sodelovanje (5,00 %), Projektna naloga s predstavitvijo (10,00 %), Pisni izpit (85,00 %)