Družbeni izvori neenakosti mladih


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Vesna Leskošek
3030000651255


Cilji:
  • Poznavanje in razumevanje makrostrukturnih in mikrosocialnih dejavnikov prehodov v odraslost v primerjalni perspektivi.
  • Poznavanje in razumevanje dejavnikov družbene neenakosti in socialne izključenosti mladih.
  • Podrobno poznavanje različnih fenomenov, povezanih z neenakostjo: šolski osip, dolgotrajna brezposelnost mladih, revščina mladih, kriminal mladih, mladi s posebnimi potrebami.
  • Usposobljenost za antidiskriminatorno in kritično refleksivno prakso socialnega dela z mladimi.
  • Usposobljenost za opolnomočenje mladih z manj priložnostmi in ustvarjanje sprememb v skupnosti v smeri večje enakosti.

Vsebina predmeta:
  • Razlike med različnimi skupinami mladih in njihovih prehodih v odraslost v Sloveniji in Evropi.
  • Trendi prehodov in dejavniki neenakosti v izobraževanju, zaposlovanju, stanovanjski in družinski emancipaciji.
  • Makro- in mikrostrukturni dejavniki prehodov in neenakosti.
  • Blaginjski sistemi.
  • Mladi z manj priložnostmi.
  • Vpliv socialne izključenosti na življenjske poteke.
  • Podporni konteksti in viri (neformalni, formalni vladni in nevladni).
  • (Osebna) resilientnost in njeni dejavniki.

Temeljna literatura:

Dekleva, B. (2010). Mladinsko prestopništvo v Sloveniji v mednarodni primerjavi. Socialna pedagogika, 14, 4, 383-404.

Furlong, A. (ur.). Handbook of Youth and Young Adulthood. Abingdon: Routledge.

Lopez Blasco, A., McNeish, W., Walther, A., ur. (2003). Young people and contradictions of inclusion – Towards integrated transition policies in Europe. Bristol: The Policy Press.

Rakar, T., Boljka, U. (2009). Med otroštvom in odraslostjo: Analiza položaja otrok in mladih v Sloveniji. Ljubljana: Urad za mladino, IRSSV.

Ule, M., Kuhar, M. (2003). Kakovost življenja otrok in mladostnikov v Sloveniji: študija problema osipništva v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.

Ule. M., Rener. T., Mencin Čeplak. M., Tivadar. B. (2000): Socialna ranljivost mladih. Maribor: Aristej.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Aktivno sodelovanje 5,00 %
Projektna naloga s predstavitvijo 10,00 %
Pisni izpit 85,00 %


Delež v %:Aktivno sodelovanje (5,00 %), Projektna naloga s predstavitvijo (10,00 %), Pisni izpit (85,00 %)